Het nieuwe prestige project Sportclub Doesburg

28 januari 2016

Het nieuwe prestige project Sportclub Doesburg

In 2014 ontving Sportclub Doesburg al 6 ton subsidie. Nu wil het college er nog eens 4 ton bij doen voor een kunstgrasveld en lichtmasten. SP Doesburg gunt het iedereen om fijn te sporten en acht dat ook belangrijk. Maar het lijkt er hier op dat de sportclub wordt gebruikt als prestige project.

”Hoe we het de voetbalclub ook gunnen, het is niet evenredig. Hebben de zwemvereniging en bijvoorbeeld het schaakgenootschap geen recht op een extraatje? Of is alleen het voetbal dat bij het College telt?” Vraagt fractievoorzitter Patrick Ott zich af. “Ook bevreemdt de manier waarop dit bericht naar buiten is gekomen de SP. Eerst een persbericht dat het College Sinterklaas wilt spelen en dan de gemeenteraad de Zwarte Piet toespelen als zij tegen stemmen? Dit is de verkeerde route. En waar moet dit geld vandaan komen? Weer een greep uit de algemene middelen?”

De SP Doesburg vindt dat er verantwoord om moet worden gegaan met gemeenschapsgeld en raadt het College én de gemeenteraad aan om de subsidie om te zetten in een lening.