NATUUR,MILIEU EDUCATIE ( NME) BLIJFT!

2 december 2017

NATUUR,MILIEU EDUCATIE ( NME) BLIJFT!

Foto: SP

De gemeente gaat naar aanleiding van het voorstel van de SP de natuur en milieu educatie weer subsidiëren.

In eerste instantie werd er geen meerderheid behaald in de gemeenteraad. De coalitie van Stadspartij, VVD, CDA en PvdA zich vast aan eerdere beslissingen. Tijdens de bespreking waren kinderen van de horizon stad en Anne frank aanwezig om het belang van natuur en milieu educatie te vertellen. Het mooie inspreken van betrokken kinderen en de mooie foto`s van de diverse activiteiten heeft de coalitie laten besluiten om bij de volgende kadernota hier geld voor beschikbaar te stellen .

De NME zorgt er voor dat alle basisscholen in Doesburg lesmateriaal krijgen voor milieu en natuur educatie. Kennis en respect voor onze natuur en milieu vindt de SP Doesburg erg belangrijk en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Daarnaast was dit een uitgelezen moment om de jeugd te betrekken bij de lokale politieke beslissingen.