Vol Energie!!!

12 augustus 2018

Vol Energie!!!

Foto: sp doesburg / sp doesburg

Zo noemt het nieuwe college het…… Maar wat is dat nu eigenlijk.

Geen enkele inwoner weet hoe het er nu voor staat. Ja misschien wel wie de wethouders zijn. Want die zijn al gekozen. Maar inhoudelijk wat gaat het nieuwe college doen voor de mensen is niet bekend. Er staat vaag iets over dat ze de politiepost willen behouden. Maar dan moet het wel binnen de financiële kaders zijn. Wij zeggen het moet behouden blijven.

Wanneer er over zorg wordt gesproken zeggen ze dat er strak wordt gestuurd op effectiviteit en efficiënt gebruik van de middelen. Wij vinden dat mensen die zorg nodig hebben het ook krijgen. Zorg ervoor dat inwoners van Doesburg die in de zorg werken vaste banen krijgen en dat verkrijg je door zorgaanbieders langer te contracteren maar dan wel de zorgaanbieders zonder winst oogmerk. Stadspartij beaamt dat dit ons beleid is van 8 jaar geleden. Maar de wereld verandert en we moeten ons aanpassen, vandaar ons voorstel.

Wat ons helemaal verontrust is dat de nieuwe coalitie van mening is dat een koppeling tussen budget en betreffende zorgmiddelen binnen het sociaal domein niet langer noodzakelijk zijn. Eigenlijk zeggen ze daarmee dat geld van de zorg niet naar de zorg hoeft te gaan.

En over communicatie maar te zwijgen want dat gaat al helemaal niet goed. Nu krijgt elke wethouder een fulltime baan hieraan. Ik ben benieuwd heeft u ze al wat vaker in de wijk gezien of zijn ze bij u langs geweest……..

Heidy Melissen