Medisch Afval

30 januari 2022

Medisch Afval

Het college van burgemeester en wethouders in Doesburg wilde gaan stoppen met het gratis inleveren van medisch afval en incontinentiemateriaal. Doordat wij als SP Doesburg hier meerdere klachten over kregen hadden we eerst vragen gesteld aan het college. Dat gaf ons niet de antwoorden die we graag wilden horen. Ook de Gehandicapten Raad Doesburg had hierover al meerdere malen brieven gestuurd en vragen over gesteld. Ook die kreeg geen bevredigende antwoorden.

Daarom hebben we als SP Doesburg afgelopen donderdag tijdens de raadsvergadering een motie ingediend over het medisch afval / incontinentiemateriaal, met het doel dat het inleveren hiervan gratis zou blijven. Stadspartij Doesburg heeft de motie mee ingediend.  De motie werd aangenomen met 11 stemmen vóór (SP, Stadspartij, PvdA/GroenLinks en D66) en 4 stemmen tegen (CDA en VVD)  Daardoor kunnen inwoners van Doesburg gebruik blijven maken van het gratis inleveren van medisch afval..

Mocht u in de komende tijd toch ervaren dat u geen gebruik kunt maken van het gratis inleveren, neem dan z.s.m. mogelijk contact met ons op zodat we hier achteraan kunnen gaan.

SP Doesburg

Heidy Melissen.