Buurtonderzoek Beinum West

27 februari 2014

Buurtonderzoek Beinum West

In november 2013 deed de SP onderzoek in de nieuwe wijk Beinum West onderzoek onder de bewoners hoe zij het wonen daar ervaren.Wij danken iedereen voor haar of zijn medewerking.

De SP heeft de gemeente in kennis gesteld van ons onderzoek en deze kwamen met een flyer. Deze kunt u hier onderaan deze pagina downloaden. Hier geeft de gemeente een toelichting op de zaken die door de bewoners zijn aangegeven. Een goede poging maar de SP vraagt zich af of alle punten naar tevredenheid zijn opgelost.

Openstaande punten:
Het groenbeheer.
Dat nieuwe aanleg tijd nodig heeft om tot bloei te komen is begrijpelijk. Maar dit mag niet betekenen dat het een verwaarloosde aanblik oplevert. Speeltuinen en open kavels staan bijvoorbeeld vol met onkruid.
De SP vindt het een goed initiatief om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven om werkervaring op te doen en een vak te leren. Maar ook hiermee geldt dat de kwaliteit gewaarborgd moet zijn.

Afwatering
Er is nog niets opgelost en de bewoners worden aan hun lot overgelaten. Hoe erg de situatie is kunt u hier zien.

Hondenpoep

Weliswaar zijn er afvalbakken geplaatst en kunnen er zakjes en schepjes gratis afgehaald worden, maar het handhaven van de opruimplicht wordt als onvoldoende ervaren.

Strooibeleid

Aangezien we in de afgelopen winter met weinig gladheid te maken hebben gehad blijft de vraag of het huidige beleid voldoende is. Het is prima om de bewoners zelf de middelen te verschaffen om te strooien maar de gemeente dient ook in de binnenstraten van Doesburg hun verantwoording te nemen en niet alleen op de buitenwegen. Er zullen altijd mensen zijn die hier zelf niet toe in staat zijn.

Zwerfkei

Over het nut van de grote zwerfkei op de Blomenbrinck valt te twisten. Deze zou geplaatst zijn om de verkeersstromen rond het plein te geleiden. De kei zou ook een tijdelijke oplossing zijn en er wordt gezocht naar een vervangend object. Ideeën zouden een fontein zijn of een boom, maar een definitief besluit is er niet. Zijn er nog andere plannen en wat zou het één en ander gaan kosten?

Wat nu?

U ziet er zijn nog veel open eindjes. We zullen die opnieuw bij de gemeente aankaarten. Ondertussen, is ons verzoek aan u: houd ons op de hoogte. Graag hoort de SP graag uw mening en hoe u de situatie nu ervaart, ziet U werkelijk verbetering? Of moet er nog veel veranderen? Meld de SP uw ergernis, of dat nu iets kleins of groot is, dan kunnen we ons bij de gemeente blijven inzetten voor verbetering van uw buurt. Mail naardoesburg@sp.nl