Motie behoud schoolzwemmen weggestemd

28 februari 2015

Motie behoud schoolzwemmen weggestemd

Een motie van de SP om het afschaffen van het schoolzwemmen ongedaan te maken werd don­derdagavond in de gemeenteraad alleen gesteund door D66 en GroenLinks.

De motie ging naast schoolzwemmen ook over de toekomst van het overdekt zwembad Den Helder en het graaien uit de reserves van de gemeentekas. Maar bovenal ging het over het niet luisteren naar de bewoners van Doesburg want deze willen schoolzwemmen behouden, is gebleken uit een steekproef die we hebben gehouden, https://doesburg.sp.nl/nieuws/2014/10/schoolzwemmen-afschaffen-dan-ga-je-nat

En niet alleen het luisteren naar de inwoners is een probleem bij de coalitie fracties maar ook het communiceren van beslissingen die de fracties maken. de SP verzocht de fracties hun keuze in 1 zin samen te vatten maar dat wil niet lukken laat staan dat er het "normale" taal werd gesproken.

We zijn vastbesloten om het schoolzwemmen te behouden en zijn nieuwe acties aan het voorbereiden. Er komt een postkaarten actie, die 07/03 12:00 wordt afgetrapt door provinciale staten kandidaten op de driesprong in het centrum Doesburg.