Welkomstcadeau voor Loes

21 december 2015

Welkomstcadeau voor Loes

Tijdens de installatie als burgemeester van onze mooie Hanzestad dat 18 december even 'Loesburg' mocht heten, vroeg burgemeester Loes aan de raadsleden om haar mee te nemen in wat zei belangrijk vinden voor Doesburg.

Het zal het moeilijk zijn om bij de honderden kinderen die in Doesburg in armoede leven aan te kloppen, laten we daar politiek de schouders onder zetten en het armoedebeleid van Doesburg efficiënter en doeltreffender maken. Datzelfde geldt voor chronisch zieken en gehandicapten die een vergeten groep wordt en waarvan vooral degenen met een laag inkomen en hogere zorgkosten in ernstige financiële problemen dreigen te komen.

Een groep mensen waar wij ons als SP ook ernstig zorgen over maken, en waar wij burgermeester Loes direct mee naar toe kunnen nemen, zijn de ouderen in deze stad. Op zowel Maartenshof als IJsselzicht wonen veel mensen die meer zorg en aandacht nodig hebben dan vijf minuten om de steunkousen aan te trekken en een uurtje schoonmaken. SP Doesburg maakt zich ernstig zorgen over hun gezondheid en gevoel van veiligheid.
Daarom hebben wij een brief geschreven om burgemeester Loes uit te nodigen om mee te gaan naar Maartenshof en IJsselzicht om in gesprek te gaan met de bewoners.

Samen met burgemeester Loes willen we de problemen van mensen die in armoede leven, chronisch zieken en gehandicapten, onze ouderen, gaan oplossen en daar een begin mee te maken door bij Maartenshof en Elisabeth een bezoek af te leggen.